Beeldsystematiek voor Woningcorporaties
Algemene ruimtes in wooncomplexen en tuinen zijn zowel voor bewoner als bezoeker beeldbepalend. Daarom sturen steeds meer woningcorporaties met beeldkwaliteit op schoon, heel en veilig. Het behouden en verbeteren van de staat is een tijdrovend, onduidelijk en veelal handmatig proces. Vaak ontbreekt sturing en controle op de gewenste resultaten.

Schoon, heel en veilig
Wanneer is schoon ook daadwerkelijk schoon, na hoeveel beschadigingen vindt reparatie plaats en hoeveel obstakels zijn acceptabel in de entree. Het Apptimize Platform ondersteunt het digitaal werken met beeldkwaliteit. Een gebruiksvriendelijke app voor werken in de wijk. Geautomatiseerde inzichten voor het juiste gesprek op kantoor.

Scenarios

Complexmeting

Aan de hand van beeldbepalende onderwerpen in kaart brengen wat staat van algemene ruimtes in wooncomplexen is. Denk aan gehecht vuil, beschadigingen en obstakels. Te gebruiken voor input tijdens complexsessies, buurtgerichte aanpak, input voor MJOB en beleidsvragen.

Tuinen meting

Tuinen zijn voor een aanzienlijk deel het aangezicht van een straat. Met beeldkwaliteit breng je in kaart in welke tuine opslag van huis- of grofvuil, onkruid, gebroken tegels of scheve schuttingen een probleem zijn. Dit levert input om actie te ondernemen naar de betreffende huurders, maar kan ook als input dienen om nieuw beleid te maken.

Thematische metingen

Geen obstakels meer in gemeenschappelijke ruimtes en op galerijen. Breng de omvang van dit probleem in beeld en stuur op secifieke acties. Complexen met veel klachten over de schoonmaak. Monitor de kwaliteit en afspraken. Een contract/bestek met een groenaannemer, controleer en monitor de afspraken over de gemaakte te leveren kwaliteit en stuur hier op.

Voor wie?

Het Apptimize Platform is relevant voor verschillende stakeholders binnen en buiten woningcorporaties

Managers en coördinatoren

Een totaalbeeld van het complete bezit, grip krijgen op de dagelijkse gang van zaken, mogelijkheid om te sturen zowel intern als bij leveranciers. Ambities vast te stellen en budgetten te bewaken. Verbeteren van de algehele kwaliteit en draagt bij aan maken van een gebiedsstrategie.

Wijk / Buurt / Complexbeheerders

Zij zijn de schakel tussen bewoners en de corporatie. Het gebruik van beeldkwaliteit geeft de organisatie inzicht waar zij in de dagelijkse praktijk mee te maken krijgen, het helpt op problematiek in de wijk goed onderbouwd bij de juiste persoon in de organisatie neerleggen.

Overige medewerkers

Resultaten kunnen gebruikt worden voor veel verschillende doeleinden. Denk aan input op de MJOB, Dagelijks onderhoud, Input voor beleid en handhaving maar ook controle van contracten. Resultaten worden daarnaast veelal vastgesteld in een Dashboard via Power BI of een complex monitor om te combineren met andere data bronnen.

Ons platform wordt gebruikt door

01

De schouwronde klaarzetten

Het platform wordt volledig ingericht opgeleverd, op basis van gebieden/objecten, beeldmeetlatten, ambities en eventueel termijnprijzen.

Het klaarzetten van schouwrondes is erg eenvoudig, dit kan op basis van meetvakken volgens de CROW systematiek, objecten of hotspots, etc. Als de schouwronde klaarstaat, is deze via de mobiele applicatie buiten direct beschikbaar voor inspecteurs.

02

Schouwronde uitvoeren

De mobiele applicatie is zeer gebruiksvriendelijk en zorgt ervoor dat inspecties sneller dan ooit worden uitgevoerd. Via lijsten met beeldmeetlatten kunnen direct scores worden ingevoerd.

De inspecteur heeft te allen tijde inzicht in de normeringen en ondersteunende afbeeldingen van de beeldmeetlatten. Foto’s en opmerkingen die worden toegevoegd zijn direct zichtbaar in de kantoor applicatie.

03

Rapportage en dashboards

In de kantoorapplicatie worden de schouwrondes overzichtelijk weergegeven. Voor bestekrapportages, de rapportage schaalbalken en verrekenstaten zijn diverse geautomatiseerde rapportages beschikbaar.

Via ons interactief dashboard is het eenvoudig om scores en kwaliteit van ieder gebied in te zien en te vergelijken. Ook is het eenvoudig om ontwikkelingen door het jaar weer te geven.

04

Meldingen maken en behandelen

De melding module maakt het eenvoudig om in een paar stappen een nieuwe (bestek)melding te maken en prioriteren.

Een melding kan direct naar eigen dienst of aannemer worden gestuurd, via de mobiele applicatie zijn alle (openstaande) meldingen in te zien, toevoegen van opmerkingen en foto’s of het wijzigen van de status is erg eenvoudig. Dit biedt iedere betrokkene een real time overzicht.

Waarom Apptimize

End-to-end oplossing: Gebruikers hebben alleen maar een iPad nodig. Onze mobiele app en kantoor app werken naadloos samen, ons platform integreert met alle veelgebruikte apps en systemen. Gebruiksvriendelijke applicaties: Onze mobiele app en kantoor app zijn extreem gebruiksvriendelijk en intuïtief. Gebruik van de inspectie en meldingen module vereist geen enkele technische kennis. 200 tevreden klanten: Meer dan 200 organisaties voeren dagelijks meer dan 12.000 inspecties uit met ons platform. En dit aantal blijft maar doorgroeien. Snelheid en pragmatisme Ons platform is zo flexibel en modulair ingericht dat we instellingen en aanpassingen zeer snel kunnen doorvoeren. Diepe beeldsystematiek kennis: Onze jarenlange focus op beeldsystematiek heeft ervoor gezorgd dat we zeer uitgebreide kennis hebben opgebouwd over het speelveld en de uitdagingen van onze klanten.

“Onze medewerkers, die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben, voeren de keuringen uit. Daarom is het voor ons belangrijk dat de app eenvoudig werkt. En dat invullen gaat zo simpel, gemakkelijk en overzichtelijk, dat onze medewerkers daar prima mee kunnen werken.” “In 2018 scoorde 61% van de complexen goed op schoon, heel en veilig. Met inzet van beeldkwaliteit en het Apptimize platform is dit gestegen tot 94% in 2022." “We hebben 4 inspecteurs die gemiddeld 2 uur per week besparen door het gebruik van Apptimize. Ook omdat de scores uit de meting direct inzichtelijk zijn in de rapportages." “Met ondersteuning van de rapportages in Apptimize is met vastgoed besloten het onderhoud van 10 complexen die op mjob stonden voor aankomend jaar uit te stellen en 10 andere complexen waar onderhoud meer nodig is hiervoor in de plaats te laten komen." “Doordat we nu met aannemers en alle andere betrokken realtime naar hetzelfde beeld kijken, is de ruimte voor interpretatie verschillen compleet verdwenen. En dan hebben we het echt over 12 uur per maand aan minder onderlinge afstemming."

Vul het formulier in voor een demo op locatie of online

Vul het formulier in voor een demo op locatie of online