Beeldsystematiek voor Woningcorporaties
Algemene ruimtes in wooncomplexen en tuinen zijn zowel voor bewoner als bezoeker beeldbepalend. Daarom sturen steeds meer woningcorporaties met beeldkwaliteit op schoon, heel en veilig. Het behouden en verbeteren van de staat is een tijdrovend, onduidelijk en veelal handmatig proces. Vaak ontbreekt sturing en controle op de gewenste resultaten.
Schoon, heel en veilig
Wanneer is schoon ook daadwerkelijk schoon, na hoeveel beschadigingen vindt reparatie plaats en hoeveel obstakels zijn acceptabel in de entree. Het Apptimize Platform ondersteunt het digitaal werken met beeldkwaliteit. Een gebruiksvriendelijke app voor werken in de wijk. Geautomatiseerde inzichten voor het juiste gesprek op kantoor.
Scenarios

Complexmeting
Aan de hand van beeldbepalende onderwerpen in kaart brengen wat staat van algemene ruimtes in wooncomplexen is. Denk aan gehecht vuil, beschadigingen en obstakels. Te gebruiken voor input tijdens complexsessies, buurtgerichte aanpak, input voor MJOB en beleidsvragen.

Tuinen meting
Tuinen zijn voor een aanzienlijk deel het aangezicht van een straat. Met beeldkwaliteit breng je in kaart in welke tuine opslag van huis- of grofvuil, onkruid, gebroken tegels of scheve schuttingen een probleem zijn. Dit levert input om actie te ondernemen naar de betreffende huurders, maar kan ook als input dienen om nieuw beleid te maken.

Thematische metingen
Geen obstakels meer in gemeenschappelijke ruimtes en op galerijen. Breng de omvang van dit probleem in beeld en stuur op secifieke acties. Complexen met veel klachten over de schoonmaak. Monitor de kwaliteit en afspraken. Een contract/bestek met een groenaannemer, controleer en monitor de afspraken over de gemaakte te leveren kwaliteit en stuur hier op.

Vraag nu de gratis whitepaper aan
Wil je weten hoe beeldkwaliteit jouw organisatie kan ondersteunen? Download de whitepaper.
Voor wie?
Het Apptimize Platform is relevant voor verschillende stakeholders binnen en buiten woningcorporaties


Managers en coördinatoren
Een totaalbeeld van het complete bezit, grip krijgen op de dagelijkse gang van zaken, mogelijkheid om te sturen zowel intern als bij leveranciers. Ambities vast te stellen en budgetten te bewaken. Verbeteren van de algehele kwaliteit en draagt bij aan maken van een gebiedsstrategie.


Wijk / Buurt / Complexbeheerders
Zij zijn de schakel tussen bewoners en de corporatie. Het gebruik van beeldkwaliteit geeft de organisatie inzicht waar zij in de dagelijkse praktijk mee te maken krijgen, het helpt op problematiek in de wijk goed onderbouwd bij de juiste persoon in de organisatie neerleggen.


Overige medewerkers
Resultaten kunnen gebruikt worden voor veel verschillende doeleinden. Denk aan input op de MJOB, Dagelijks onderhoud, Input voor beleid en handhaving maar ook controle van contracten. Resultaten worden daarnaast veelal vastgesteld in een Dashboard via Power BI of een complex monitor om te combineren met andere data bronnen.
01
De schouwronde klaarzetten
Het platform wordt volledig ingericht opgeleverd, op basis van gebieden/objecten, beeldmeetlatten, ambities en eventueel termijnprijzen.
Het klaarzetten van schouwrondes is erg eenvoudig, dit kan op basis van meetvakken volgens de CROW systematiek, objecten of hotspots, etc. Als de schouwronde klaarstaat, is deze via de mobiele applicatie buiten direct beschikbaar voor inspecteurs.

02
Schouwronde uitvoeren
De mobiele applicatie is zeer gebruiksvriendelijk en zorgt ervoor dat inspecties sneller dan ooit worden uitgevoerd. Via lijsten met beeldmeetlatten kunnen direct scores worden ingevoerd.
De inspecteur heeft te allen tijde inzicht in de normeringen en ondersteunende afbeeldingen van de beeldmeetlatten. Foto’s en opmerkingen die worden toegevoegd zijn direct zichtbaar in de kantoor applicatie.

03
Rapportage en dashboards
In de kantoorapplicatie worden de schouwrondes overzichtelijk weergegeven. Voor bestekrapportages, de rapportage schaalbalken en verrekenstaten zijn diverse geautomatiseerde rapportages beschikbaar.
Via ons interactief dashboard is het eenvoudig om scores en kwaliteit van ieder gebied in te zien en te vergelijken. Ook is het eenvoudig om ontwikkelingen door het jaar weer te geven.

04
Meldingen maken en behandelen
De melding module maakt het eenvoudig om in een paar stappen een nieuwe (bestek)melding te maken en prioriteren.
Een melding kan direct naar eigen dienst of aannemer worden gestuurd, via de mobiele applicatie zijn alle (openstaande) meldingen in te zien, toevoegen van opmerkingen en foto’s of het wijzigen van de status is erg eenvoudig. Dit biedt iedere betrokkene een real time overzicht.

Waarom Apptimize

















Vul het formulier in voor een demo op locatie of online
Vul het formulier in voor een demo op locatie of online